Eerste partnerbijeenkomst citymarketing Vlaardingen

‘Samenwerking' als toeristisch krachtvoer

‘Samenwerking' als toeristisch krachtvoer

VLAARDINGEN - Dinsdag 25 maart organiseerde Vlaardingen Partners, de citymarketingorganisatie van Vlaardingen, een eerste partnerbijeenkomst als aftrap van het toeristisch seizoen.

‘Samenwerken’ was de oproep die als rode draad liep door de partnerbijeenkomst  georganiseerd in het Museum Vlaardingen. Een oproep die, zo bleek na afloop, al door vele  aanwezigen beantwoord werd.

Met meer dan 50 deelnemers uit de toeristische en recreatieve sector aan de kick-off was de opkomst goed en ook de sfeer zat er goed in. Menno de Mol van Vlaardingen Partners  benadrukt het belang van samenwerken: “De successen van de stad worden gemaakt door  de actieve mensen en organisaties in de stad. Het jubileumjaar Vlaardingen 750 heeft iets  moois achtergelaten met een enorm goede onderlinge sfeer, maar ook een geloof en trots  dat we een bijzondere en mooie stad hebben waar altijd iets te doen is. Dit enthousiasme  willen we vasthouden in 2024 en de jaren daarna.”

Dat Vlaardingen Partners meebouwt met de actieve partners in de stad blijkt uit de eerder opgestarte activiteiten als de Vlaardingse Cadeaubon en de ontwikkeling van het Infopunt Vlaardingen met onder andere een fietsverhuur. Maar ook presenteerde het team mooie ontwikkelingen die er in de komende periode aankomen. Zo is er een nieuw magazine in de  maak vol stadspromotie en wordt gestart met het aanpakken van de route van metrostation  Centrum naar de Westhavenkade, waar het Infopunt Vlaardingen binnenkort 7 dagen per  week geopend is. Als klap op de vuurpijl kondigde Vlaardingen Partners aan dat de  Uitagenda verder wordt verbetert met onder andere een centraal boekingssysteem voor  alles wat er in de stad te doen is.

Verder werden de deelnemers geïnspireerd door het verhaal van Alwine van Winsum namens Serious Bee Distillers. Een prachtig voorbeeld hoe zij door slim in te spelen op de  citymarketing van Schiedam een succesvol bedrijf lanceerde, dat bovendien voor  financiering zorgt van hun duurzame ideaal van Stichting BeeSerious. Als afsluiter volgde er  een inspiratiesessie social media met sprekende voorbeelden hoe je als bedrijf jouw socials goed kan inrichten en gebruiken.

Na de presentaties werd er in het mooie Museum Vlaardingen nog gepraat en kennis gemaakt, waar de eerste onderlinge vervolgafspraken alweer gepland werden. De  deelnemers ontvingen namens Vlaardingen Partners een samenwerkingssuggestie en  kregen ook de gelegenheid hun eigen idee te delen met de citymarketingorganisatie.

Meer weten over de Vlaardingse citymarketing? Neem een kijkje op: https://vlaardingendoen.nl/. 

27-03-2024